Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Αχαΐας συνδιοργανώνει με το Εργαστήριο Σκηνικής Πράξης και Λόγου του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών και την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών περιοδική έκθεση θεατρικών προσωπείων, του Γλύπτη Μάνου Ποντικάκη, με τίτλο «Υποκριτές. Προσώπων όψεις και φωνές». Τα εγκαίνια της έκθεσης θα γίνουν την Τετάρτη 3 Απριλίου στις 6.30 μ.μ. στην αίθουσα περιοδικών εκθέσεων του Αρχαιολογικού Μουσείου Πατρών. Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 30 Απριλίου 2024, με ελεύθερη είσοδο τις ημέρες και ώρες λειτουργίας του Αρχαιολογικού Μουσείου Πατρών και έχει στόχο να εμπλέξει το κοινό σε μια επιστημονική, καλλιτεχνική και παιδαγωγική εμπειρία που συνδέει το Αρχαίο Ελληνικό Θέατρο με τον Σύγχρονο Ελληνικό Πολιτισμό της χώρας μας, μέσα σε ένα χώρο πολιτισμικής αναφοράς, το Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών.
Ο σκοπός της έκθεσης είναι διττός: καλλιτεχνικός και εκπαιδευτικός. Παρουσιάζει θεατρικά προσωπεία-γλυπτά, εμπνευσμένα από την παράδοση της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας σε συνδυασμό με λόγο, κίνηση, μουσική και με εκπαιδευτική διάσταση.
Η εκπαιδευτική διάσταση της έκθεσης, σε συνδιοργάνωση με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Αχαΐας, αφορά επισκέψεις σχολείων (Γυμνασίων και Λυκείων που διδάσκονται αρχαίο δράμα). Στόχος είναι η βιωματική προσέγγιση, μέσα από τα εκθέματα/γλυπτά αλλά και κείμενα που βρίσκονται σε διάλογο με τις μορφές των προσωπείων προκειμένου να ενθαρρυνθούν οι ενσυναισθητικές και εκφραστικές δεξιότητες των μαθητών/τριών.
Η έκθεση απευθύνεται στα σχολεία, στην πανεπιστημιακή κοινότητα και γενικότερα στους πολίτες της Περιφέρειας, τους οποίους προσκαλεί να την επισκεφθούν.
Την ημέρα των εγκαινίων, και πριν την περιήγηση στον χώρο της έκθεσης, θα υπάρξει συζήτηση στην αίθουσα του διαλέξεων του μουσείο με θέμα τα προσωπεία, από τους καθηγητές/συντελεστές του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών αλλά και προσκεκλημένους ομιλητές πανεπιστημίων του εξωτερικού και τους καλλιτέχνες/συντελεστές. Η επίσκεψη στα εκθέματα πλαισιώνεται από τη χορογραφία της Τατιάνας Λοβέρδου σε πρωτότυπη μουσική του Δημητρίου Γούζιου και κείμενα της Γιάννας Ροΐλου.